j0309270Reklama online staje się coraz bardziej popularnym narzędziem marketingowym. Przedsiębiorcy, którzy chcą być konkurencyjni, nie powinni zaniedbywać tej drogi pozyskiwania klientów. Szczególnie, że możliwości korzystania z reklamy internetowej jest całkiem sporo. 

Samo pojęcie marketingu internetowego oznacza używanie sieci do celów reklamowych, prowadzących do sprzedaży dóbr albo usług. Wśród metod marketingu internetowego wyróżnić można reklamę banerową, e-mail marketing, pay per click, affiliate marketing czy marketing wirusowy.

Reklama banerowa

Reklama banerowa to nic innego jak link do strony przedsiębiorcy - ale przedstawiony w ciekawej, przykuwającej uwagę formie. Do wyboru jest wiele możliwości - od prosty obrazków, przez ruchome gify i animacje, do interesujących haseł reklamowych. Ten rodzaj internetowego marketingu jest jedną z najczęściej wykorzystywanych i najszybciej rozwijających się metod. Ogromnymi jego zaletami jest możliwość tworzenia nowych banerów ograniczona chyba tylko pomysłowością projektantów, a także mnogość miejsc, w których taką reklamę można umieścić. Warto o tym pamiętać, wybierając miejsce, w którym ma znaleźć się baner danej firmy.

E-mail marketing

Jak sama nazwa wskazuje, e-mail marketing wykorzystuje pocztę elektroniczną jako podstawowe narzędzie komunikacji. Z tą formą reklamy spotkał się chyba każdy, kto kiedykolwiek zwiedzał specjalistyczne strony. Ich autorzy często proponują bezpłatne wysyłanie na pocztę newsletterów, biuletynów itp. Co więcej, nawet zakładając nową skrzynkę pocztową użytkownik może być zobowiązany do wyboru kilku rodzajów pasji czy zainteresowań. Po zaznaczeniu odpowiednich wskaźników okazuje się, że na taką pocztę zaczynają przychodzić różnorodne reklamy związane właśnie z wybraną tematyką.

Pay per click

Ten rodzaj reklamy - w języku polskim "płatność za kliknięcie" - to wspomniana już wcześniej reklama banerowa, ale nie tylko. W tym przypadku przedsiębiorca zamieszcza na danych portalach swoją reklamę właśnie w postaci baneru lub linku, a następnie płaci tylko za pojedyncze kliknięcia w odnośnik.

Afilliate marketing

Ten dziwnie brzmiący rodzaj marketingu jest wykorzystywany przez bardzo popularne, znane większości internautów portale - chociażby Facebooka. Reklama w tym przypadku polega na pewnej umowie partnerskiej - portal internetowy podejmuje się promowania danego produktu lub usługi na swoich stronach, a następnie jest wynagradzany za każdego użytkownika, który - w zależności od umowy - przejdzie na stronę produktu, kupi go lub przeprowadzi inną czynność. Dużym plusem tego rodzaju reklamy jest fakt, że portale społecznościowe - które w Polsce stanowią sporą część partnerów dla afilliate marketingu - są bardzo popularne i można za ich pomocą dotrzeć do dużej liczby odbiorców.

Marketing wirusowy

Ta forma promocji polega na rozpowszechnianiu przekazu reklamowego przez samych użytkowników Internetu. To oni występują w roli kreatorów opinii na temat np. działalności firmy, jakości oferowanych produktów lub usług czy też funkcjonalności i przydatności strony internetowej. Generalnym celem tej formy marketingu jest szybkie i lawinowe rozprzestrzenianie się informacji w postaci rekomendacji danego produktu lub usługi. Najczęściej reklamowanymi w ten sposób produktami są środki odchudzające, produkty finansowe i strony internetowe. Jak wynika z badań jedną z najpopularniejszych form promocji jest rekomendacja, stąd istnieje duże prawdopodobieństwo, iż firma pozyska w ten sposób nowych klientów.

Polecamy:

przelicznik wynagrodzenia