Konto internetowe jest o wiele tańsze w prowadzeniu od tradycyjnie zakładanego rachunku w placówce banku. Dodatkowo, posiadanie go powoduje, że wszystkie formalności związane ze skorzystaniem z kolejnego produktu bankowego, takiego jak ubezpieczenie, kredyt, lokata, fundusz inwestycyjny czy debet, okrajane są do minimum i przeważnie ograniczają się do zaledwie kilku kliknięć myszką. Jednak, czy konta internetowe są naprawdę takie korzystne? Aby założyć konto online, potrzeba jedynie parę kliknięć myszką. Następnie to sam bank dba o kontakt z użytkownikiem. Każdej osobie, która chce założyć prywatne konto, przeważnie przydzielany jest osobisty konsultant bankowy, którego celem jest zakończenie procesu rejestracyjnego wniosek. Następnie, umowa rachunku i karta płatnicza dostarczane są kurierem do domu nowego użytkownika usług. Ponadto, wszystko dostarczane jest na koszt banku. Nie traci się zatem czasu na dotarcie do placówki banku i stanie w kolejce do doradcy. Nie wypełnia się też sterty dokumentów potrzebnych do zawarcia umowy z bankiem. Wystarczy jedynie podpisać jeden z egzemplarzy umowy i oddać kurierowi, który dostarczy go z powrotem do banku. Co jest korzystniejsze, konto internetowe czy bankowe? Prawie wszystkie tradycyjne banki udostępniają swoim klientom dostęp do osobistego czy firmowego konta poprzez Internet. Klienci placówek bankowych także mogą więc samodzielnie wykonywać wszelkie operacje płatnicze. W zasadzie, korzystanie z tradycyjnego konta przez internet a korzystanie z konta online nie różni się niczym. Rożnicę widać natomiast w cenie. Banki online nie potrzebują zatrudniać osób przyjmujących i realizujących operacje płatnicze użytkowników, nie potrzebują też tylu jednostek bankowych i oddziałów. To z kolei przekłada się na korzystniejsze warunki posiadania rachunku. Z reguły prowadzeni konta online jest zupełnie bezpłatne. Niejednokrotnie też, realizacja przelewów jest znacznie tańsza niż w tradycyjnych jednostkach bankowych.