Dress code, czyli jak należy ubierać się do pracy?

To w co jesteśmy ubrani, jest niezwykle istotne w naszej pracy, w szczególności jak zajmujemy odpowiedzialne i reprezentacyjne stanowisko. Odpowiedni strój może przynieść wiele korzyści, natomiast jakikolwiek błąd w tej kwestii może być powodem, że nasze spotkanie biznesowe nie pójdzie po naszej myśli.
Jak zatem znaleźć złoty środek?

Dress code stosowany w biznesie jest ściśle powiązany z savoir-vivre’m określającym zasady ubioru w zależności od miejsca i okoliczności, w których się znajdujemy. Biznesowy dress code skupia się przede wszystkim na etykiecie stroju służbowego oraz odpowiedniego dopasowania ubrania na rozmowę kwalifikacyjną. Wybór stroju jest uzależniony od miejsca pracy, zajmowanego stanowiska czy osób z którymi mamy styczność. Czasem idealnie dopasowany garnitur może być strzałem w dziesiątkę, natomiast innym razem może okazać się totalną pomyłką.

Podstawowe zasady biznesowego dress code

Biznesowy dress code charakteryzuje się elegancją, która wiąże się z prostotą i dobrym smakiem. W tym przypadku nie jest dobrze postrzegane ,,świecenie” markowymi metkami co może kojarzyć źle się kojarzyć i bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Powinniśmy bardziej skupić się, żeby ubiór był czysty, świeży, bez zaciągnięć i zagnieceń. Koszula zawsze idealnie wyprasowana a dodatki odpowiednio dopasowane.

Biznesowy dress code mężczyzn

W sytuacjach, kiedy mężczyzna chce jak najlepiej zaprezentować się, powinien postawić na dobrze skrojony garnitur. Jednak wybór i dopasowanie odpowiedniego nie jest wcale prostą sprawą. Najważniejsze jest to, aby nie był on ani zbyt dopasowany, ani za duży. Powinniśmy też zwrócić uwagę na długość rękawów, nie powinny być za długie, a mankiet powinien być odkryty na 1,5 centymetra. Uważajmy też na koszule z krótkim rękawem, dużo lepiej prezentuje się ta z długim. Marynarkę zapinamy na jeden guzik i nie nosimy nic w kieszeniach. Oczywiście kolor garnitury wybieramy ciemny – ale nie czarny (ten kolor zarezerwowany jest na wyjścia wieczorne i specjalne okazje). Najważniejszym dodatkiem naszego stroju jest krawat. Głównie powinniśmy się skupić, aby pasował do koszuli i był zawiązany tak, by kończył się w okolicy paska. Ważnym elementem są również skarpetki, które powinny być w kolorze butów i paska. Ich długość należy dopasować tak, aby w żadnej pozycji nie odsłaniały łydek.

Zasady dress code dla kobiety

Jak to już w życiu bywa, kobiecy strój jest dużo bardziej skomplikowany i daje większe możliwości. Kobieta do wyboru ma garsonkę, jak i kombinację marynarek ze spódnicami, spodniami czy sukienkami. Bez względu na wybór powinniśmy zwrócić uwagę na kolor. Tak samo, jak w przypadku mężczyzn, wystrzegamy się koloru czarnego, ale nie stawiamy na krzykliwe, rzucające się w oczy barwy. Jeśli zakładamy koszulę, powinna ona mieć jasny, pastelowy kolor dopasowany do odcienia karnacji. Pod marynarkę możemy również założyć gładki top. W marynarce zwróćmy uwagę na rękawy, nie powinny być krótsze niż do łokcia. Źle widziane są również gołe nogi, zawsze należy założyć, chociaż cienkie rajstopy czy pończochy. Szpilki powinny zakryć palce i nie być wyższe niż na 7 centymetrów. Dużo większą rolę w ubiorze kobiet jak u mężczyzn stanowią dodatki. Dobór biżuterii, torebki czy makijażu powinien być dobrze przemyślany, aby zachować zasadę prostoty i elegancji.

Najczęściej popełniane błędy w doborze stroju biznesowego

Najczęściej popełniane błędy w przypadku mężczyzn to zakładanie koszuli z krótkim rękawem do garnituru. Dodatkowo, jeśli do takiego zestawu dołożymy krawat, będzie się to bardzo źle prezentować. Błędem jest również założenie kamizelki. Natomiast w przypadku kobiet najczęściej popełnianym błędem jest brak rajstop, buty odsłaniające palce lub pięty czy też widoczna bielizna. Dużym błędem jest również nałożenie zbyt ostrego makijażu i dużej liczby biżuterii.

Warto zapamiętać wszystkie wymienione wyżej zasady, aby mieć pewność, że nasz strój pozytywnie wpłynie na postrzeganie naszego wizerunku.

Zobacz też:

Odpowiedzialność materialna

Skierowanie na badania lekarskie pracownika

Skrócenie okresu wypowiedzenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *